(Drop us
a line)

Workflow

Je wil met ons samenwerken? Top! Bel partner Sam op +498 36 62 61 of kom even langs in ons fysieke Kantoor Kolos en we bekijken de mogelijkheden. Hieronder kan je lezen hoe wij werken bij de ontwikkeling van een (re)branding. Vragen? Shoot!

Interview

Kort gezegd: de grote, filosofische vragen afgewisseld met gerichte detailvragen over jullie merk. Over groeipotentieel en target audience tot welke kleur we zeker niet mogen nemen. Wij nemen de lead en loodsen jullie in een gesprek doorheen onze vragen. Een gesprek dat snel inzicht geeft in jullie (toekomstig) merk. Reken hiervoor ongeveer anderhalf uur de tijd.

Visueel onderzoek > kick-offmeeting

Op basis van het interview zoeken we inspiratie. Huisstijlen die reeds bestaan en waarvan we vinden dat ze goed zijn opgebouwd en/of in lijn liggen met jullie merk (al hoeft dat laatste niet altijd). Dat zijn vaak internationale voorbeelden. Daarnaast gaan we eens kijken wat de markt in Belgiƫ doet. Dit onderzoek presenteren we en bespreken we samen om te kijken of we op dezelfde lijn zitten.

Brandingconcept: ontwerp huisstijl (systematiek), logo en baseline

We presenteren logo, kleur, typografie, beeld en baseline. We doen dat steeds in de vorm van een key visual. Dat is meestal een ontwerp op een A4 waarin alle grafische elementen aan bod komen. Die key visual vormt de basis van de huisstijl: er zit een systematiek in waardoor we andere uitwerkingen op dezelfde manier snel en goed kunnen opbouwen.

Productie

We werken alle producten uit die vastgelegd werden in de offerte. Voor we hieraan beginnen, maken we een lijstje met input die we van de klant verwachten. Als we die ontvangen werken we volgens een vooropgestelde timing alles af. Indien de klant zelf al een ontwerper heeft voor de grafische productie, kunnen wij een brandbook aanleveren als leidraad.