
Niet alleen voor nature warriors
Anneleen en Peter kwamen al snel met hun idee langs, en daar houden we van. Hun briefing? Een visuele stijl ontwikkelen die genoeg refereert naar de oude kruidenierswinkel, maar toch met beide voeten in 2020 staat. Want Kabas wil een publiek bereiken dat breder is dan de doorwinterde nature warrior. Met een laptop op ecostand en een stevige voorraad quinoa (kien-waa) sloten we ons op en even later kwamen we terug met een sprekende merkidentiteit.
“We zochten een bureau dat geloofde in ons project, en dat ons idee kon vertalen naar een esthetisch geheel. Kolos was meteen enthousiast en zocht actief mee naar een oplossing voor elke vraag ”

Excel, redder in nood
In een verpakkingsvrije winkel zijn duidelijke etiketten eens zo belangrijk. Geen lachertje, want Kabas biedt honderden producten aan en die moeten allemaal een functionele en esthetische sticker hebben met de juiste informatie: prijs, variant, allergenen … We koppelden design en data aan elkaar en in een mum van tijd rolde er een karrenvracht aan etiketten uit de printer. (Nooit gedacht dat je met Excel ook zinvolle dingen kon.) Ook in het huisstijlpakket: infoborden, aankleding van het interieur, tote bags, cadeaubonnen, postkaarten, flyers, posters, kasticketjes en de Kabasfiets waarvoor illustratrice Tessa Schoon prachtig werk leverde.

Een organische identiteit
De natuur speelt vanzelfsprekend een grote rol in de merkidentiteit. Het organische naamlogo met natuurlijke vormen is tegelijk speels en leesbaar. De groene kleur, die ondertussen synoniem staat voor Kabas, combineert wonderwel met het hout en de stenen materialen van de winkel, die ontworpen werd door Anneleen en Peter zelf.