(Drop us
a line)

Handelsbeurs

Antwerpse grandeur

Na 20 jaar mocht de prachtig gerenoveerde Handelsbeurs dit jaar zijn deuren weer openen. Een mijlpaal voor het Antwerpse monument én een mijlpaal voor Kolos: want na de huisstijl van goede buur Fiera mochten we ook de merkidentiteit van deze nieuwe event venue onder handen nemen.

Moeder aller beurzen

De Handelsbeurs werd ontworpen in de 16de eeuw en ontpopte zich tot het kloppende handelshart van de Sinjorenstad. De ‘Moeder aller beurzen’ was het eerste Europese Beursgebouw en floreerde in de Gouden Eeuw.  Vanuit alle windstreken streken kooplieden neer met de meest exotische producten. Voor het kleurenpalet bleven we dicht bij deze geschiedenis. De meest spraakmakende kleuren uit de belangrijke schilderwerken van deze periode, aardse tinten als koninklijk rood en goud, nemen de bezoeker mee naar een tijd van luxe, grandeur en nieuwe oorden.

Elegantie is key

De merkidentiteit van De Handelsbeurs moest evenveel klasse uitstralen als het pand zelf. De inspiratie voor het logo haalden we, net als bij Fiera, vanuit het interieur. Deze twee buren moesten ook op een manier goed bij elkaar passen, dus was de keuze voor een tweede rozet snel gemaakt. Vanuit dit logo stileerden we een decoratief element dat makkelijk toe te passen was op verschillende afgeleiden.

Detailwerk

Ook bij de keuze van de lettertypes grepen we terug naar het interieur. De Benton Mod Display is een prachtig schreeflettertype dat de elegante uitstraling van De Handelsbeurs volledig onderschrijft. Wie goed kijkt, herkent de prachtige zuilengalerij van De Handelsbeurs in de schreven van de letters. The devil is in the details!

Meer weten

We vertellen je graag meer over dit project. Contacteer ons!

+32 467 09 28 77
infobalie@kantoorkolos.be

Zoek je een specifieke collega?
Dit is ons team.

Meer werk

Klik- & Draaifabriek

Het betere klik- en draaiwerk

Aikon Producties levert al tien jaar high-end reclamefotografie en video voor multinationals en grote bedrijven. Een decennium later klonk de roep naar een aanbod op maat van de Vlaamse KMO-markt luider dan ooit. Kwalitatief, maar straight-forward: dat is de missie van de KLIK- en DRAAIFABRIK.

(Volledig project)

My Life My Belgium Posters

My Life My Belgium

Sterke verhalen van Belgen in de USA

My Life My Belgium bundelt sterke verhalen van Belgen die minstens één ding gemeen hebben: ze konden allemaal met hulp van de Amerikaanse Ambassade naar de VS om er deel te nemen aan opleidingen, workshops of congressen. Met dit project wil de ambassade de verschillende uitwisselingsprogramma’s op een inhoudelijke en boeiende manier in de kijker zetten.

(Volledig project)