
Elegant, smakelijk en grandioos
Dankzij zijn feeërieke locatie, smaakvolle productkeuken en gastvrije aanpak is Fiera uniek in zijn soort. Zes maanden lang puurden we samen met J&M Catering (bezielers van het project) en Tom Sas (hospitality manager) elk detail uit. Of het nu het logo of de ledersoort van de menukaarten was, alles werd afgemeten aan de kwaliteitseisen van het hele team.
“Zoveel oog voor detail, dat is ongezien. Een hele eer om als bureau mee te bouwen aan zo’n fantastisch project. ”

Een prachtig stukje geschiedenis
Een horecazaak in zo’n prachtig, monumentaal pand vraagt de nodige grandeur in zijn identiteit. Het rijke verleden van Handels- en Schippersbeurs was gelukkig een onuitputtelijke bron van inspiratie. Het logo van Fiera werd ontwikkeld met de rozetten uit het oude houtsnijwerk in het achterhoofd. Daarnaast verwijst het naar de stempels die vroeger op de verschillende vrachtbrieven werden gezet. Het groen en het messing van de brand identity liggen helemaal in lijn met het prachtige interieur van de hand van Catherine Verbraeken.

Tasteful encounters
Dat de branding van een horecazaak gelijkstaat aan extreem veel uitwerkingen, wisten we al van bij De Vleeshalle, Taste M en Coffice. Van de wervingscampagne voor personeel, de presentatie van de rekening, gevelplaat over boterpapier tot de wc-iconen: we mochten ze allemaal ontwerpen. Bij de zoektocht naar de perfecte menukaart passeerde elk materiaal de revue. Uiteindelijk is er gekozen voor de prachtige zwarte leren mappen van een ambachtelijke leerbewerker, met diepdruk van het logo. Ook het ontwerp van de website en de copywriting namen we voor onze rekening. De baseline ‘tasteful encounters’ vat samen waar Fiera in de Handelsbeurs voor staat: een smaakvol kader waar mensen en producten samenkomen.