(Drop us
a line)

De Stadslijst Mechelen

De lijst die 50% haalde

Voor de Mechelse verkiezingen van oktober 2018 bundelden toenmalig burgemeester Bart Somers en Groen-kopstuk Kristof Calvo de krachten. Ze deden dat met een campagne die ijvert voor gelijke kansen ongeacht je afkomst. En daar wordt Kolos warm van!

50% baby!

Onder de naam ‘Voor Mechelen’ bouwden Somers en Calvo samen met kun kandidaten en een aantal onafhankelijken (M+) verder op de kolossale #2800love die al aanwezig was in de stad. Het resultaat? Een historische overwinning. Lees: een meerderheid van de zetels in de gemeenteraad, een hoop jong bloed dat verkozen raakt en meer voorkeursstemmen dan jij kunt tellen. In zeer nauwe samenwerking met het campagneteam creëerden we een visuele stijl die de warmte van de Stadslijst helemaal vat. Het logo spreekt voor zich: de campagne moest positief zijn. Eentje die niet voor conflict, maar voor verzoening koos. Inclusief over alle beslissingen heen.

De Stadslijst Logo Voor Mechelen

Kleur kiezen

Belangrijkste aspect van dit alles? Duidelijkheid. De verkiezingen zijn een tijd waar je langs alle kanten gebombardeerd wordt met publicaties en advertenties. We ontwikkelden een stijl die drie partijen bundelde en die eruit sprong tussen de tientallen andere posters. Onze zwaarste taak was het vinden van de juiste kleur in het bestaande politiek kleurrijke spectrum. Een kleur die de liberalen, groenen en onafhankelijken kon verbinden, zonder zich voor te doen als een andere partij. De Stadslijst koos uiteindelijk voor een regenboog aan lichtere varianten van kleuren, zodat eender wie zich hierin kon vinden. Zoals het hoort voor een inclusieve campagne.

De Stadslijst Mechelen Kandidatenposters Bart Somers Kristof Calvo

Toepasbare huisstijl

Kolos ontwikkelde een huisstijl die makkelijk toe te passen was voor de 43 verschillende kandidaten. Zo konden ze zelf aan de slag gaan met de elementen. Daarnaast maakten we een aantal belangrijke, overkoepelende grafische uitwerkingen: (adem in) een droomfolder, 8 wijkkranten, een receptenfolder, een slotfolder, 43 posters, 10 tuinborden, massa’s advertenties, bestickering van het campagnehuis, een bakfiets en ga nog maar even door. Kolos hoopt vurig dat Mechelen verder kan evolueren. Met zoveel verkozen jongeren in de gemeenteraad, zit de toekomst alvast goed. Good luck!

Meer weten

De Stadslijst Mechelen Openingsvisual

We vertellen je graag meer over dit project. Contacteer ons!

+32 467 09 28 77
infobalie@kantoorkolos.be

Zoek je een specifieke collega?
Dit is ons team.

Meer werk

Geel&Rood KVMechelen Covers

Geel & Rood

Magazine met ballen

Geel & Rood was ooit het gratis supportersmagazine van voetbalclub KV Mechelen, dat bij elke abonnee in de bus viel. Toen het officiële supportersorgaan van Malinwa in 2019 aandelen kocht van de club, zochten ze een manier om fondsen te werven. Die manier werd de wedergeboorte van de nieuwe Geel & Rood: lijviger, mooier en een editie om de drie maanden.

(Volledig project)

De Vleeshalle Mechelen Foodhall Logo

De Vleeshalle

Hanoi, Madrid en Acapulco onder één dak

De Vleeshalle in Mechelen opende zijn monumentale deuren in 2019. De hal is een mix tussen een versmarkt en food hall, waar 15 smaakmakers dagelijks het beste van zichzelf geven.

(Volledig project)