
50% baby!
Onder de naam ‘Voor Mechelen’ bouwden Somers en Calvo samen met hun kandidaten en een aantal onafhankelijken (M+) verder op de kolossale #2800love die al aanwezig was in de stad. Het resultaat? Een historische overwinning. Lees: een meerderheid van de zetels in de gemeenteraad, een hoop jong bloed dat verkozen raakt en meer voorkeursstemmen dan jij kunt tellen. In zeer nauwe samenwerking met het campagneteam creëerden we een visuele stijl die de warmte van de Stadslijst helemaal vat. Het logo spreekt voor zich: de campagne moest positief zijn. Eentje die niet voor conflict, maar voor verzoening koos. Inclusief over alle beslissingen heen.

Kleur kiezen
Belangrijkste aspect van dit alles? Duidelijkheid. De verkiezingen zijn een tijd waar je langs alle kanten gebombardeerd wordt met publicaties en advertenties. We ontwikkelden een stijl die drie partijen bundelde en die eruit sprong tussen de tientallen andere posters. Onze zwaarste taak was het vinden van de juiste kleur in het bestaande politiek kleurrijke spectrum. Een kleur die de liberalen, groenen en onafhankelijken kon verbinden, zonder zich voor te doen als een andere partij. De Stadslijst koos uiteindelijk voor een regenboog aan lichtere varianten van kleuren, zodat eender wie zich hierin kon vinden. Zoals het hoort voor een inclusieve campagne.

Toepasbare huisstijl
Kolos ontwikkelde een huisstijl die makkelijk toe te passen was voor de 43 verschillende kandidaten. Zo konden ze zelf aan de slag gaan met de elementen. Daarnaast maakten we een aantal belangrijke, overkoepelende grafische uitwerkingen: (adem in) een droomfolder, 8 wijkkranten, een receptenfolder, een slotfolder, 43 posters, 10 tuinborden, massa’s advertenties, bestickering van het campagnehuis, een bakfiets en ga nog maar even door. Kolos hoopt vurig dat Mechelen verder kan evolueren. Met zoveel verkozen jongeren in de gemeenteraad, zit de toekomst alvast goed. Good luck!