(Drop us
a line)

De Vleeshalle

Hanoi, Madrid en Acapulco onder één dak

De Vleeshalle Mechelen Foodhall Logo

De Vleeshalle in Mechelen opende zijn monumentale deuren in 2019. De hal is een mix tussen een versmarkt en food hall, waar 15 smaakmakers dagelijks het beste van zichzelf geven.

De Vleeshalle Mechelen Lichtbak

Hanoi en Acapulco

In De Vleeshalle liggen Hanoi, Madrid en Acapulco naast elkaar. Je kunt er eten, drinken, zitten, kijken en beleven. We zijn geboren en getogen Mechelaars en komen graag en veel buiten, maar iets als De Vleeshalle, dát hadden we nog nooit gezien. Toen in 2017 de vraag kwam om mee te werken aan dit project, riepen onze grafische harten en foodminnende magen meteen ‘ja’. Het resultaat: een merkidentiteit die staat als een huis. Lees: logo, baseline, signage, drukwerk, krantje, website, menuborden, drankenkaart, grondplan, social mediatemplates …

“De Vleeshalle is een ongezien horecaproject in de Dijlestad: ambitieus, groots en met internationale flair. Een plezier om aan mee te werken. ”

Kolos
De Vleeshalle Mechelen Cadeaukaart

Staalstructuur

De grootste uitdaging was het ontwerpen van een stijl die mooi op zichzelf staat maar die ook past bij de identiteiten van de verschillende standhouders. Open genoeg om perfect in het plaatje te passen, maar ook krachtig en herkenbaar wanneer het alleen gebruikt wordt. Voor het logo speelden we met de elementen die de locatie ons gaf: de staalstructuren en verdiepingen van de monumentale hal. Zowel hier als bij verdere grafische uitwerkingen spelen we op een moderne manier met de ronde bogen en de verschillende lagen van het oude gebouw. De hoofdkleur doopten we ‘roranje’, een term die hierna niet meer weg te slaan was tijdens de vele meetings die volgden.

De Vleeshalle Mechelen Poster

Foodtempel

We rolden niet alleen het grafische ontwerp uit, maar kropen ook in onze pen voor De Vleeshalle. We schreven alles van webteksten tot flyers en short copy voor de posters. De baseline ‘smaakmarkt’ vat de identiteit helemaal samen: niet zomaar een foodmarket maar een versmarkt waar je kan eten én inkopen doen. Ondertussen is De Vleeshalle up and running en vinden ook mensen van ver buiten Mechelen de weg naar deze foodtempel. We leerden en lachten veel, en zijn trots dat we ook dit stukje Mechelen mee mochten uitbouwen.

Meer weten

De Vleeshalle Mechelen Foodhall Logo

We vertellen je graag meer over dit project. Contacteer ons!

+32 467 09 28 77
infobalie@kantoorkolos.be

Zoek je een specifieke collega?
Dit is ons team.

Meer werk

Ray

In-store UV-clean

Veilig, efficiënt en nooit ziek. Meet Ray: geesteskind van interieurbouwer Tailormate en dé troef van elke winkel of kantoor. Hij houdt van mensen en niet van virussen, is verkrijgbaar in twee groottes en vier afwerkingen en in amper twee minuten ontdoet hij materialen van ongewenste microgasten dankzij zijn arsenaal aan UV-C-lampen.

(Volledig project)

Studio Me Mechelen Logo

Studio Me

De beste versie van jezelf

Denk bij Studio Me aan natuurlijke cosmetica van Belgische makelij, een e-fitprogramma en make-upworkshops op een toplocatie in Mechelen. Kolos mocht een visuele taal ontwerpen die zowel het sporten als het schoonheidsgedeelte vat.

(Volledig project)