In-store UV-clean
Veilig, efficiënt en nooit ziek. Meet Ray: geesteskind van interieurbouwer Tailormate en dé troef van elke winkel of kantoor. Hij houdt van mensen en niet van virussen, is verkrijgbaar in twee groottes en vier afwerkingen en in amper twee minuten ontdoet hij materialen van ongewenste microgasten dankzij zijn arsenaal aan UV-C-lampen.
Old school is the new school
Bij de een is het al wat langer geleden dan bij de ander, maar bijna heel team Kolos zette zijn eerste creatieve stappen op Thomas More. We waren dus thrilled toen de fijnste hogeschool kwam aankloppen met een briefing om studenten aan te moedigen tijdens de moeilijkste periode van het jaar.
Hanoi, Madrid en Acapulco onder één dak
De Vleeshalle in Mechelen opende zijn monumentale deuren in 2019. De hal is een mix tussen een versmarkt en food hall, waar 15 smaakmakers dagelijks het beste van zichzelf geven.
Innoverende bouwgroep
Willemen Groep needs no introduction. Als een van de grootste familiale bouwgroepen van ons land zijn ze verantwoordelijk voor een hele hoop landmarks in binnen- én buitenland, waaronder het Museum aan de Stroom (MAS) in Antwerpen en de Belgische ambassade in Kinshasa (Congo).
Springt uit het straatbeeld
Immo ID is al jaren een gevestigde waarde in het vastgoedlandschap van Vlaanderen en Brussel. Kolos zorgde voor een stevige rebranding van Mechelens populairste vastgoedkantoor.
Magazine met ballen
Geel & Rood was ooit het gratis supportersmagazine van voetbalclub KV Mechelen, dat bij elke abonnee in de bus viel. Toen het officiële supportersorgaan van Malinwa in 2019 aandelen kocht van de club, zochten ze een manier om fondsen te werven. Die manier werd de wedergeboorte van de nieuwe Geel & Rood: lijviger, mooier en een editie om de drie maanden.
Internationaal restaurant in de Handelsbeurs
In februari 2020 opende Fiera in de Antwerpse Schippersbeurs. In de zijbeuk van de monumentale en prachtig gerenoveerde Handelsbeurs huist het restaurant met wereldse invloeden dat prat gaat op een eerlijke keuken met topproducten.
The Chick, The Cellar & The Chapel
In Taste-M, een monumentaal en prachtig gerenoveerd pand op het Mechelse Sint-Romboutskerkhof, vind je drie zaken onder één dak: een wijn- en kaasbar (The Cellar), een restaurant met vleugels (The Chick) en een eventlocatie (The Chapel). Onze uitdaging? Drie merken vormgeven die perfect bij elkaar passen, maar ook op zichzelf kunnen staan.
Saving bees, supporting beekeepers
Onder de naam Pro-Polis had Mechels stadsimker Johan De Vleeshouwer al naam gemaakt in de Dijlestad, maar zijn ambities reiken verder dan de stadsring. Zijn doel: dé referentie voor imkermaterialen worden in België. Daar horen een nieuwe identiteit én een nieuwe naam bij.
Restaurant op maat van de stadsmens
De Fortuyne in Mechelen is een restaurant op maat van de moderne stadsmens: met een foodsharingconcept, een prachtig interieur op een A-locatie en een geweldige productkeuken werd deze plek in mum van tijd de place to be in Mechelen.
Joris koopt, Kolos ontwerpt
Joris koopt panden op in de ruime Antwerpse regio, renoveert ze met heel veel zorg en zet ze met hernieuwde looks terug in de huizenmarkt. Joris zocht een bureau dat creatief en strategisch met hem meedacht over hoe hij zijn merk in de markt moest zetten. Insert Kolos.
Het betere klik- en draaiwerk
Aikon Producties levert al tien jaar high-end reclamefotografie en video voor multinationals en grote bedrijven. Een decennium later klonk de roep naar een aanbod op maat van de Vlaamse KMO-markt luider dan ooit. Kwalitatief, maar straight-forward: dat is de missie van de KLIK- en DRAAIFABRIK.
Verpakkingsvrije branding
Kabas is als verpakkingsvrije winkel ondertussen een vaste waarde in Mechelen en mocht onlangs 3 kaarsjes uitblazen. Eigenaars Anneleen en Peter bieden kwaliteitsvoeding en onderhoudsproducten aan: lokaal geteeld, biologisch, maar vooral: zonder verpakking. Een absolute aanrader, maar vergeet je potjes niet!
200 jaar bouwervaring
Van Poppel is een bouwbedrijf dat al meer dan 200 jaar meedraait in Mechelen en omstreken. CEO Bob Van Poppel en zijn team nemen zowel particuliere als openbare projecten aan, houden zich bezig met hout en interieur en ontwikkelen woonprojecten in eigen beheer. Een huisstijl bouwen, dat is een ander paar mouwen, dus deden ze daarvoor beroep op Kolos.
Straffe app- en sitebouwers
Okappi bouwt mooie en kwalitatieve websites, (web)apps en bestaat daarnaast ook nog eens uit de vrolijkste peren uit de IT-wereld. De vraag om hun joie de travailler om te zetten in een visuele identiteit was voor Kolos de perfecte briefing.
Sterke verhalen van Belgen in de USA
My Life My Belgium bundelt sterke verhalen van Belgen die minstens één ding gemeen hebben: ze konden allemaal met hulp van de Amerikaanse Ambassade naar de VS om er deel te nemen aan opleidingen, workshops of congressen. Met dit project wil de ambassade de verschillende uitwisselingsprogramma’s op een inhoudelijke en boeiende manier in de kijker zetten.
One stop (coffee)shop
Coffice is de combinatie van een koffiebar met ontbijt- en lunchmogelijkheden én een ondernemerscentrum, in hartje Mechelen. Coffice is er voor je dagelijkse portie cafeïne, voor een productieve meeting, voor een dag werken met zicht op de Sint-Romboutstoren én voor de Maneblusser achteraf.
De beste versie van jezelf
Denk bij Studio Me aan natuurlijke cosmetica van Belgische makelij, een e-fitprogramma en make-upworkshops op een toplocatie in Mechelen. Kolos mocht een visuele taal ontwerpen die zowel het sporten als het schoonheidsgedeelte vat.
De lijst die 50% haalde
Voor de Mechelse verkiezingen van oktober 2018 bundelden toenmalig burgemeester Bart Somers en Groen-kopstuk Kristof Calvo de krachten. Ze deden dat met een campagne die ijvert voor gelijke kansen ongeacht je afkomst. En daar wordt Kolos warm van!